Grupa III Misie, październik

Tematy kompleksowe:

  • Jesień w sadzie
  • Jesień w ogrodzie
  • O sobie samym
  • Moje zmysły

 

Prawa Dziecka

Mam prawo… poznawać nowych kolegów – zabawy z dziećmi

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • dzielenie się swoimi przeżyciami.
  • Podejmowanie wspólnych zabaw
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.
  • Stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
  • określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekst
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia.
  • wskazywanie wymienionych części ciała, nazywanie danych części ciała,
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,